به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راهآهن به تشریح موارد مطرح شده در دومین جلسه با لکوموتیوران بخش خصوصی که طی دو ماه اخیر برگزار شد، پرداخت.
وی با بیان اینکه سالهاست در حوزه حمل و نقل ریلی به خاطر مدیریت غلط گذشته، لکوموتیو تبدیل به یک گلوگاه برای راه آهن شده است، تاکید کرد: این موضوع هرچه سریعتر باید تدبیر بشود و یکی از سرمایههای ما این مالکین لکوموتیو بخش خصوصی هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با ابراز خشنودی از جلسه برگزار شده با مالکان لکوموتیو بخش خصوصی تصریح کرد: جلسه خوبی برگزار و تفاهماتی انجام شد که به امید خدا توانستیم به آنچه در جلسه گفتیم عمل بکنیم و گام به گام این کار را انجام میدهیم.
صالحی اظهار کرد: امیدوارم روزی برسد که در حوزه لکوموتیو، مالکان بخش خصوصی بتوانند به عنوان سفیران ما در حوزه حمل و نقل ریلی شوند و سایر سرمایهگذاران از سایر بخشها نیز به سمت حوزه حمل و نقل ریلی به ویژه حوزه لکوموتیو سوق داده شوند.
وی گفت: تدبیر کردیم که شرایط بحث نقدینگی بهتر شود و فرآِیندها نیز اصلاح پذیرند و در حوزه ماده ۱۲ کار خوب پیش رفته است.
مدیرعامل راهآهن در خصوص مطالبات مالکان لکوموتیو از واگنداران بخش خصوصی، اظهار کرد: متاسفانه در ادوار گذشته این موضوع شکل پیدا کرده و ما وارث آن هستیم.
صالحی یادآور شد: تاکنون مالکان بخش خصوصی نتوانستند مبالغشان را از صاحب بار بگیرند یا مالکان واگن بخش خصوصی هزینه به مالکان لکوموتیو ندادهاند.
به گزارش روابط عمومی شرکت راهآهن، وی تاکید کرد: راه آهن بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طلبکار است که یک بخش قابل توجه آن از این مبلغ، سهم و حق مالکان لکوموتیو بخش خصوصی است که به امیدخدا فرایندها اصلاح میشوند.